Forretningsbetingelser 

1. BESTILLING
På www.skivecomputersupport.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon, fax eller mail.

Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få nyeste produktdata.


Alle priser på websitet er i danske kr. og inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den bestillingsbekræftelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.


Når du handler med www.skivecomputersupport.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Skive Computer Support, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.


2. BETALING
www.skivecomputersupport.dk
 kan der betales med:

Dankort/ Visa (Intet gebyr)
Diners Club (1,25%)
Mastercard (1,25%)
Visa Electron (1,45 + 0,1%)


Ved brug af de forskellige betalingsmuligheder er der forbundet et kortgebyr. Gebyret for at benytte sig af de respektive betalingskort og måder ses i parentesen.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,- kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.


Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Computersalg A/S eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.skivecomputersupport.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.



3. FRAGT
Vi leverer med Post Danmark eller andre tilsvarende transportører. Leveringerne følger Post Danmarks forretningsbetingelser, der betyder at så snart pakken er i deres regi, bærer de ansvaret for at pakken kommer hel og ubeskadiget frem. Modtager du en pakke der er beskadiget, skal du så hurtigst muligt reklamere til den pågældende transportør eller vores kundeservice på 29890216. Evt. på kvitteringen skrive: Modtaget med forbehold for senere optælling og kontrol af pakkens indhold.


Fragtpriser:
www.skivecomputersupport.dk forretningsområde er at sælge IT- og HI-FI udstyr, og ikke at drive fragtforretning. Derfor er alle fragtpriser taget ud fra Post Danmarks betingelser. Fragten beregnes efter vægt og antal varelinier.

4. FORTRYDELSESRET
Bemærk - fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.


Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på 
www.skivecomputersupport.dk.
Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur. 
Vi skal venligst bede om at have varen retur senest 14 dage efter meddelelse om købet fortrydes.


Returforsendelse
Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. 
Enkelte varetyper kan ikke returneres med normal transportør, det kan for eks. være storformatprintere eller lignende produkter tungere end 30kg. Vi kan i så fald kontaktes for brug af en af vores samarbejdspartnerefor eks. en fragtmand eller speciel transport for returnering af varen. Denne fragt omkostning vil dog blive modregnet varens værdi ved refundering af beløbet til kunden og forventes højst at beløbe sig til kr. 1.200,-Bemærk du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis vores online RMA formular er udfyldt og vedlagt returforsendelsen af varen samt anden relevant information som eksempelvis kopi af faktura eller ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer eller evt. kopi af forudgående korrespondance mv. Varens stand, når du sender den tilbage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Denne værdi fastsættes som et skøn af Skive Computer Support.


Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal være uden skader, uden tegn på slid, uden ridser samt i rengjort og pæn stand. Vær derfor omhyggelig når du pakker varen ud, undlad at fjern beskyttende folie/plast mm og forsigtig så du ikke får lavet ridser eller mærker. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den.
Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt;
Computere, printere, netværksenheder, Hi-Fi--udstyr, kamera, videokamera, scannere, radio, TV, video-udstyr, GPS-udstyr, spilkonsoller og selvstændige hardware enheder. 

I tilfælde af værdiforringelse fratrækkes dette beløbet som refunderes.


Sundheds- eller hygiejneprodukter, såsom støvsugere, køkkenudstyr og personlig pleje, eller andre varer der ikke egner sig til at blive returneret tages ikke retur hvis de har været taget i brug. Det er muligt at undersøge varerne uden de tages i brug. 


Det accepteres at forseglingen på software, lyd/billedoptagelser, tonere / blækpatroner og kabler IKKE må brydes, såfremt fortrydelsesretten ønskes bevaret. Denne type varer bliver taget i brug, når blisterpakningen brydes, og dette medfører en forringelse af varens salgsværdi. Det er derfor vigtigt, at man afgør, om man vil beholde varen eller fortryde købet inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge varerne uden at bryde blisterpakningen. 

Varen kan sendes retur til:
Skive Computer Support, Bragesvej 25, 7800 Skive

Emballering og ansvar for returforsendelse
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Skive Computer Support opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar. For. eks. bør løse interne komponenter som grafikkort, bundkort, harddiske og lignende altid indsendes i antistatisk pose – eller som man modtog det.

Skive Computer Support opfordrer også til at alle produkter pakkes forsvarligt ind i velegnet fyld (fx bobleplast eller andet stødabsorberende materiale) samt der pakkes i en papkasse så produkterne ikke kan tage skade under transporten.

Bemærk i øvrigt også, at fyldes kassen ikke helt ud så kan enkelte produkttyper lide skade da de kan blive kastet lidt rundt derinde – dette trods meget fyld.

Det er nemlig på kundens risiko at varen kommer sikkert retur til os.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen fra transportøren, vi kræver dog at det meddeles os, ellers vil det forlænge behandlingstiden. Du kan også aflevere varen personligt på vores adresse i butikkens åbningstider, se åbningstider her. 

Du kan også returnere varen til os med udfyldt standardfortrydelsesformular samt kopi af fakturaen.

Refundering af beløb
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Som udgangspunkt refunderes beløbet til samme betalingskort, som købet er foretaget med, er dette ikke muligt kan der refunderes til din bank konto.
Det er derfor vigtigt at vi får oplyst din banks registrerings- og konto nummer. 

6. Kompatibilitet
Skive Computer Support kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af vores sammensatte komponenter.

7. REKLAMATIONSRET
Når du som forbruger handler på www.skivecomputersupport.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette gælder for eks. batterier, tonere, blækpatroner og andre produkter som kan betegnes som forbrugsstoffer.
Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden og være dækket af reklamationsretten, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget. 

8. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.
Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til os. 

Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den af dem anviste servicepartner. Dette betyder ofte en hurtigere sagsbehandling end med Skive Computer Support som mellemled.
Ofte hentes eller ombyttes varen på din adresse. Se den enkelte producents kontaktinformationer og fremgangsmåde i afsnittet her.
Vi opfordrer til at du afgiver erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af behandlingstiden grundet bred fejlsøgning.
Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Skive Computer Support og hvor der skal fortages fejlsøgning vil vi beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 500 pr. time inkl. moms. (min. 1 time).

Defekte produkter der er omfattet af reklamationsretten, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at Skive Computer Support foretager bred fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.
Skive Computer Support kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Vi opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Vi måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte produkt tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger og lignende.
Når du ønsker at reklamere beder vi dig venligst oprette en RMA anmodning på forhånd., om end dette dog ikke er et krav. Dette gøres her, og vil minimere tiden for behandlingen af reklamationen.

Det defekte produkt skal sendes til vores adresse:
Skive Computer Support, Bragesvej 25, 7800
Når du returnerer varen, bedes du angive afsender på forsendelsen samt evt. udstedt RMA nummer (returnummer).
Alternativt vedlægges kopi af fakturaen med årsag til returneringen.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende modtagerbetalte forsendelser.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og vi opfordrer til du får en kvittering fra transportøren så du kan følge pakken frem til os – samtidig giver dette normalt også forsikring på indholdet hvis dette skulle gå tabt eller blive beskadiget.
Når din reklamationssag er godkendt af os og accepteret som et privatkøb, sender vi dig automatisk en postlabel du kan bruge til at sende varen retur. Vent venligst på denne før du sender varen til os. 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os eller opretter en RMA sag, således at vi kan sende dig en returfragtseddel på forhånd.
Er der købt som erhverv står køber selv for udgifterne til returnering af varen til ComputerSalg.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Skive COmputer Supports udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Hvis du vil klage over dit køb eller behandling bedes dette gøres skriftligt til Skive Computer Support på email adressen kundeservice@ComputerSalg.dk, med udførlig beskrivelse af det hændte samt ønsket handling, alternativt via anbefalet brev til vores adresse: Skive COmputer Support, Bragesvej 225, 7800 Skive. Kan der ikke opnås acceptabel løsning kan der indgives klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt deres betingelser er opfyldt. Læs mere på www.kfst.dk. 

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Skive Computer Support, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er kr. 999,- pr. time inkl. Moms og der beregnes minimum ½ time.
Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. 

10. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Vi forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.

11. Persondatapolitik
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type kaldes "Sessioncookies", "Sessioncookie" er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "Sessioncookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.
Der findes en anden type "Cookie" som kaldes "Permanent Cookie" og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.
På www.computersalg.dk anvendes cookies altså med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Hvordan slettes cookien fra brugerens PC?
I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" --> "Internetindstillinger" --> "Slet cookies"

12. Logstatistik

Logstatistik bruges på www.skivecomputersupport.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

På www.skivecomputersupport.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.


13. Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
. navn
. adresse
. telefonnummer
. email-adresse
. (CVR nr. for erhvervsdrivende)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores web-site, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige er: Direktøren for Skive Computer Support.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til www.skivecomputersupport.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Skive Computer Support, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse